10.00 Rozpoczęcie szkolenia

1. PRAWIDŁOWA STRUKTURA DZIAŁU „UŻYWEK”. JAK JĄ ZBUDOWAĆ?

  • W jaki sposób budować dział aut używanych?
  • W jaki sposób określić ilu pracowników powinien zatrudniać dział?
  • Matryca procesów. Czym jest i jak wprowadzić ją w firmie

2. WSKAŹNIKI, WSKAŹNIKI, WSKAŹNIKI… ANALIZA WSKAŹNIKOWA I RAPORTOWANIE JAKO PODSTAWA SKUTECZNEJ DZIAŁALNOŚCI

  • Dlaczego wskaźniki są tak ważne dla efektywnego zarządzania działem?
  • Które ze wskaźników są kluczowe w zarządzaniu „używkami”?
  • Analiza baz danych – droga do sukcesu
  • Jak obliczyć rentowność zapasów?
  • W jaki sposób obliczyć jaka powinna być optymalna rotacja zapasów dla salonu?
  • Dlaczego rotacja jest kluczowa dla sukcesu działu ?

3. PROCES PLANOWANIA W DZIALE „UŻYWEK”

  • Jak przygotować się do procesu planowania?
  • Jakie wskaźniki wykorzystać?
  • Jak stworzyć dobry plan i wprowadzić go w życie?

4. SYSTEMY MOTYWACYJNE – JAK WYZNACZAĆ CELE I WYNAGRADZAĆ PRACOWNIKÓW ?

  • Jakie są najpopularniejsze systemy wynagradzania handlowców?
  • Jakie cele wyznaczać by zwiększyć efektywność działu?
  • Jak weryfikować realizację celów?
  • Różnice w systemach wynagradzania dla handlowców i kierowników

5. POZYSKIWANIE SAMOCHODÓW UŻYWANYCH

  • Najczęstsze problemy handlowców. Co ogranicza nasz potencjał zakupowy?
  • Z jakich źródeł pozyskiwać auta?
    • źródła wewnętrzne
    • Własna baza
    • Serwis
    • Ogłoszenia prywatne
    • Źródła zewnętrzne
  • Jak prawidłowo wycenić „używkę” ?

6. EFEKTYWNE ZARZĄDZANIE STOKIEM

  • Czym jest profilowanie stoku, i jak to robić?
  • Zasada 15/30/45/60. Co to znaczy?
  • Jak pobudzić martwy stok?

7. JAK PRZYGOTOWAĆ SAMOCHÓD DO SPRZEDAŻY ?

  • Jak optymalnie przygotować auto do sprzedaży?
  • Jak przyspieszyć ten proces?
  • Checklista dla każdego auta. Jak ją przygotować i wprowadzić w życie?

8. MARKETING W DZIALE AUT UŻYWANYCH

  • Jak i gdzie się reklamować?
  • Jak napisać dobre ogłoszenie?
  • Ekspozycja samochodów używanych. Jak i gdzie je wystawiać?
  • Jak powinien wyglądać nasz plac?
  • Czym jest Hot Spot?

9. JAK ROBIĄ TO INNI ? BEST PRACTICES

  • Kilkanaście przykładów usprawnienia działu aut używanych funkcjonujących z powodzeniem w salonach w Europie Zachodniej

17.00 Zakończenie szkolenia